lekt på ks

Förra veckan spenderade jag med två besök på ks och förlossningen, bara för att det är sååå fruktansvärt roligt att sitta där och vänta på en läkare som aldrig kommer.
På måndagen blev jag ditskickad av barnmorskan pga högt blodtryck. på lördagen var jag där på eget initiativ pga huvudvärk som inte ger med sig och så hade jag svällt enormt mycket.
Kom in och hade högt blodtryck igen.
Idag har jag varit hos både bm, kurator och läkaren alla tre pga min graviditet. Har nu äntligen fått en remiss till en läkare som ska göra en bedömning om ev indution (igångsättning).
Så allt jag kan göra nu är att vänta och se. Ja, jag gör ju inget annat än att sitta på min röv och vänta, vänta, vänta, vänta.
I min sega väntan roar jag mig numer med att dricka hallonbladste. Kanske fungerar det, kanske inte.
Imorron är planen att först, ja efter mina dagliga kräkningar såklart, dricka hallonbladste, ta en prommenad, springa i trappor (helst med händerna över huvudet), putsa fönster, orkar jag ska jag sedan städa klädkammarens alla övre hyllor, dricka mer te, sitta med min massagedyna, låta maken massera punkten i handen som sägs starta förlossningen och dricka lite mer te.
Sen blir det väl som vanligt att sitta ner på röven och se vad som händer.

Trött är jag idag också. Fick inte sova så länge som jag brukar, då jag skulle till bm och sen har jag heller inte hunnit vila nånting idag, hoppas det leder till en natt med bra sömn.

I helgen var mina föräldrar här, det var helt underbart. De är verkligen toppen! Fick massor med hjälp, bla med att byta till sommardäcken, möblera om i sovrummet så vaggan fick plats och så fick jag äntligen på madrassöverdraget :) Helt toppen.


Tyvärr är det en sån här pestvecka denna veckan igen. Bläääää säger jag bara.
Hoppas bebis kommer så att veckan blir bättre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback