En dag i mitt gravid-liv

Inte tyckte farbror doktorn att jag skulle till neurolog som gubben på KS, tok heller. Detta var inget annat än början på en havandeskapsförgiftning eller en brist på något ämne i min kropp. Så varför skulle jag till en sån och utredas??
Skönt att höra allafall :P Sen sa ju han på KS att det bara är inbillning allafall så varför ville han skicka mig till en sån?!?
Mitt bt var perfekt så jag slipper extrakollen nästa vecka, ska dit om två veckor. Då hon även ska kontrollera hur lillskruttan ligger. Hon sa att hon ligger nog redan som man ska men man kan inte vara helt säker eftersom rumpa och huvud är lika hårda än så länge, eftersom hon inte har så mycket underhudsfett än.
Men eftersom jag har haft allt det andra denna graviditet så förvånar det inte om hon på slutet bestämmer sig för att vända sig med rumpan först, eller så lägger hon sig på tvären. Allt för att jävlas. Sa det till bm och hon skrattade bara och sa nåt om att jag inte haft en lätt graviditet. Dock vet inte jag så mycket annat då jag inte har nåt att jämföra med.
Hon tyckte jag gjorde helt rätt i att åka på kryssning och neka svärmorsbesök. Jag sa att jag kände mig dum men att jag helt enkelt inte orkar. Så hon sa att de får väl komma när bebisen har kommit istället.
Skillnad hade det ju varit om hon kom som mina päron några timmar en eftermiddag och sen åker.

Var på föreläsning på danderyd imorse. Det var intressant. Dock tycker min kropp inte det är lika spännande, Gick upp vid fem eller upp och upp det var då jag började kräkas. Men var tydligen inte klar när vi åkte så maken fick stanna på en shellmack där jag nu provspytt på deras toalett.
Tänkte köpa en macka på pressbyrån men de såg så äckliga ut att det blev en vaniljbulle :P Men å andra sidan hade jag ju redan ätit två bananer och två mackor, som jag visserligen spytt upp men allafall ;)

Hann med en fika i jakobsberg mellan föreläsningen och bm-besöket. Alltid trevligt.
Sen sov jag en skvätt när jag kom hem och de e la gött!

Fy börjar samla på mig massa vätska överallt, sväller som en kokosboll i micron :s

På fredag bär det av på kryssning och nästa lördag e det paryogan. Ska bli så gött att yoga lite igen.


Nu blir det mat.

Jag, migsjälv och ingen annan.
Ett försök att liva upp stämmningen, kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback