Nedräkningarna är i fullgång igen!

Återigen sitter jag på jobbet.. som vanligt som vanligt. Har haft natten, igen.
Just nu är det inte så supermycket förtillfället men det har det varit.
Har precis skickat iväg alla till deras jobb och snart börjar resterande av sysslorna.

Jag och älsklingen har precis blivit barnfria i fyra veckor!
Ska bli mysigt att bara vara vi och få ta hand om varandra och bara vara vi två.
Det har vi inte varit än!

Idag är det två år sen vi träffades, helt sjukt vad tiden går fort. Får se om han kommer ihåg att det är vår dag idag, han pratade ju om det i helgen. Jag kommer inte säga nånting allafall.


Igår var det en månad kvar och imorron är det fyra veckor! Kan verkligen inte förstå att det går så  fort. Inte lång tid alls!

Idag är det inte så mysigt väder.. 14-15 grader och regnet hänger i luften. Klockan är iofs bara nio och det kan ju tänkas bli bättre framåt eftermiddagen..

Har varit på dagskryssning med jobbet förra veckan. Alla var verkligen glada och uppspelta.
Om två veckor ska vi och göra Grönan osäker :P
Som tur är finns det boenden som åker alla karuseller!
Jag och Raili i personalen som åker och hon åker inte allt.
Gött!
Åkband.
Till mig.
Mera!
Jobbet betalar.
Finfint!

Var i dalarna och firade midsommar. Fredagen med mina päron i torsång och kikade på ångbåtsparad. (jag fick veta, precis när jag skulle kliva utanför dörren, att jag fick ledigt) Sen åkte vi till svärföräldrarna på lördagen. Sen bar det av hemåt under kvällen.
Igår var jag åter på jobbet och lite midsommarfirande var det ju kvar, så jag lagade lax, färskpotatis, kalla såser och en smarrig sallad till. Till efterrätt blev det paj på färska jordgubbar med färska jordgubbar till. Allt enligt mammas recept :P
Självklart var jag ju tvungen att skära mig i tummern, typ halva toppen.. Sist hällde jag ju bara kokande vatten i handflatan så nu var jag ju tvungen att ta andra handen.

Snart är jag långledig och då är det ju Peace and love-festivalen i Borlänge. Så vi åker upp på onsdag kväll när jag slutat jobba, jag är ledig ända fram till tisdag eftermiddag :)
Skönt skönt.

Nåt annat som är nytt?

Tror inte det är nåt speciellt faktiskt..

Jo, var ju på "gårdsfest" på Moas dagis härom veckan. Och kors i taket, både jag och älsklingen är imponerade, att faktiskt så var Moas mamma både "trevlig" (så trevlig som jag tror hon bara kan bli) OCH hon pratade med mig.
Jag hoppas verkligen att det fortsätter så.
Dock sa ju Moa till mig sen att: "Mamma är bara lite sur för att du följde med"
Men hallå!?! Det var faktiskt Hon som ringde sambon och frågade om jag skulle följa med.

Jaja det löser sig nog.


Nedräkningen då..
2 ½ dag till Peace and love
12 dagar till Gröna Lund
23 dagar till semester
28 dagar kvar till... (dalarna)
32 dagar kvar sen är jag tillbaka i Sth
33 dagar kvar till resan!

Puss och kram


Jag älskar dig Patrik



Bara jag, migsjälv och ingen annan.
Ett försök att liva upp stämmningen lite, kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback